Tuesday, July 8, 2008

灰暗的一天。。。

昨天对我来讲是灰暗的一天!看任何东西都是灰暗的,没有希望。。。因为健康出了红灯!前几个星期做了一个身体检查,一直都不刚去拿报告只因怕是不好的消息。可是终要去面对。果然是不好的消息只是没想到这么严重。医生一直安慰我说是很小事情而已20%的女性都会有这个问题更何况我是天生的。这不是病,是一个syndrome而已!只要吃药就没有事!吃药?不是问题?试问一个正常人,谁会想吃药呢!吃药的人又怎样是正常呢?她还安慰我说她也是有这个问题,她也是一直吃药。当时我激动得反问她“难道要我吃药吃到死为止?”当时我真觉得我的人生没有了希望,只有吃药!
很失望的走出clinic,就打了一通电话给好友,把这个消息告诉她。她就建议我多看一个医生,ask for second opinion.我也这样认为所以当医生要我吃药时我就拒绝她说我要考虑一下。
当时真的很down!可是还要见一个朋友因为要拿东西给他。一路上一直在想以后的日子怎样过。一个一直吃药的日子!对着朋友还要若无其事。不懂是我掩饰得好还是他观察力差,他一点也看不出我不开心。。
后来原本打算约好友出来喝茶,可是很怕讲起这件事时自己会忍不主哭了出来所以最后取消了。好友还笑我说我三心两意,驾车时千万不要这样!哎!当时的我脑袋空空的,只希望明天快点到来。问问第二个医生的意见!

2 comments:

Esley Chin said...

Ai, if medication still can curb ur sickness, so what's so cham?Can you just imagine that i have been taking injection since the past 8 years and recently only I'm on oral medication gradually? Look and think positively, anyway,u r still able to walk, talk and do whatever u desired to. Compared to the disable person,we should be graceful.Appreciate whatever you are experiencing and enjoying now. "huo zhe dang xia'! If you wanna feel better, just take a minute and think of me :)

Elyse Cheah said...

that day i also think like that.how u can overcome last few years?mayb i also face the problem same like you when i become older..so i should take care my lifestyle frm rite now!